Napfénycsalogató cantuccini


Rengeteg tojást kifújtam az elmúlt pár héten (ezek készültek), és komoly fejtörést okozott a hűtőben gyűlő tojások feldolgozása. Piszkétől nyertem egy kis olasz napfényt olívaolaj és egy csomag bazsalikomos tészta formájában, és innen jött az ötlet a cantuccinihez, az ugyanis egy tojásigényes süti. Dupla adagot sütöttem nyolc tojásból, négy ízben, és a felébe mazsolát is tettem, mert imádom.
Begyúrtam a tésztát, és utólag ízesítettem a deszkán, így csak egyszer kellett mérni, és egy edényt használtam el, praktikus volt, és gyors.
Ez a süti lezárt dobozban vagy kapcsos üvegben hetekig eláll. Elnézve az adagot, most nálunk is kitart egy ideig.

Az alaptészta:
40 dkg finomliszt
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 csipet só
7 dkg vaj
4 tojás
    
Az összes száraz hozzávalót összekevertem. A hideg vajat elmorzsoltam ebben a lisztes keverékben, majd a közepébe öntöttem a kissé felvert tojásokat, és összegyúrtam a tésztát.
 
Ezután ízesítettem, mégpedig úgy, hogy a deszkára szórtam az extra hozzávalókat, és összegyúrtam a tésztával.
 
A szegfűborsnak erős az illata, de a sütibe bátran adagolhatjuk, mert megsülve nem dominál. Egy egész adag tésztához kell 2 csapott teáskanál frissen őrölt szegfűbors és egy citrom reszelt héja.

Egy egész adag kakaós tésztához egy csapott evőkanál kakaóport kell a deszkán a tésztába gyúrni. Csak lazán gyúrtam össze, így csíkos lett a süti.
A kakaós tésztába szórtam még néhány - kávédarálóban megőrölt - szárított csilit is. (Csak nekem ízlett. :D)

Egy adag mákos cantuccinihez 2-3 evőkanál darált mák elég, hogy az ízét is érezni lehessen, de akár több is mehet bele. A mákos tésztához is tettem reszelt citromhéjat, de gyömbérrel is isteni.

Egy adag vaníliás sütit is készítettem, vaníliás cukrot gyúrtam a tésztába.
 
Innen ugyanúgy készítettem, mint máskor:
A tésztát 4 részre vágtam, rudakat sodortam belőlük, és kissé ellapítottam a tetejüket. Belenyomkodtam a tésztába a mazsolát, a rudakat összezártam, és hengerré formáztam. A sütőpapíron ellapítottam a rudakat (nagyjából 20 cm hosszúak és 4 cm szélesek voltak), majd 180 fokos sütőben épp csak aranysárgára sütöttem őket. A sütőből kivéve 1-1,5 cm széles szeletekre vágtam - még melegen, mert a süti széle hamar kiszárad, és akkor nehéz felvágni -, oldalukra fektetve visszatettem a sütőpapírra, és a sütőben további 10 percig szárítottam őket.

Még több cantuccini ittitt és itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése