Nyári ropogtatnivaló - citromos-bazsalikomos keksz

  
Tegnap két vihar között legalább kisütött a nap, ma már meg sem szakad a felhősátor a fejünk felett. Szerencsére jó nagy adagot sütöttem a nyári kekszből, kitart, amíg kiderül.
Citromos, a bazsalikomtól kissé pikáns, ropogós keksz. Ezt a fajta tésztát nem úgy készítem, mint az omlós kekszeket vagy a kitöltésre váró linzereket. Ott fontos, hogy a cukor feloldódjon és a tészta egynemű legyen. Itt épp az ellenkezője a cél, a tésztát gyorsan begyúrom, a nádcukornak nincs ideje feloldódni, a szemcsék rusztikussá, ropogóssá teszik a kis kekszeket. Ezt még fokoztam egy kis zabpehellyel, és a sütés előtt a kekszekre szórt cukorral. Tojásmentes. Mentával is működik.
  
20 dkg finomliszt
5 dkg zabpehely
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
10 dkg nádcukor + egy kevés a tetejére
1 citrom leve
1 citrom reszelt héja
25-30 bazsalikom levél
12 dkg vaj
  
A lisztet, a zabpelyhet, a sót, a sütőport, a cukrot, az apróra vágott bazsalikomot és a reszelt citromhéjat összekevertem egy tálban. Hozzáadtam a puha vajat és a citrom levét, gyorsan összegyúrtam, és már ment is a lisztezett deszkára.
Fél cm vastagságúra nyújtottam, és négy cm átmérőjű kerek kiszúróformával kiszaggattam. Megszórtam a tetejét nádcukorral, és 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt pirosra sütöttem őket. Sokkal finomabb, ha kissé megpirul, mint haloványan. Az ízek hidegen érvényesülnek igazán. Nagyon sokáig eláll. 

2 megjegyzés:

  1. Egy falat napsugár, úgy érzem. <3 Mentám nekem is van a kertben... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem időnként a konyhapulton kis cserépben, menta, snidling, bazsalikom, rozmaring... Attól függ, éppen mi készül. :)

      Törlés