Borostyán szelet


A Fekete Borpince sütiversenyére találtam ki ezt a sütit. A tésztát már sütöttem egy másik változatban a mézes-túrós lepényhez, ám ezúttal egy gyömbéres, édes, boros krémmel töltöttem ki a lapokat.  

A krémhez:
3 dl fehérbor (Fekete Borpince Tramini cuvée 2012 - fehér édes desszertbor)
3 dkg friss, reszelt gyömbér
10 szem szegfűszeg
15 dkg nádcukor
3 evőkanál liszt
½  citrom leve
1 tojás
20 dkg vaj
3 dl fehérbort felforraltam a gyömbérrel és a szegfűszeggel, 5 percig hagytam gyöngyözve forrni, majd leszűrtem, és lehűtöttem. A kihűlt borból és a lisztből besamelt főztem, még forrón habverővel belekevertem egy tojást és 5 dkg cukrot, majd lehűtöttem. A vajat habosra kevertem a maradék cukorral, majd a teljesen lehűlt besamelt kanalanként adagolva hozzá, haberővel sima, könnyű krémet készítettem. A tészta elkészítéséig hűtőben tároltam.

A tésztához:
15 dkg méz
15 dkg nádcukor
10 dkg vaj
1 tojás
1 citrom leve és reszelt héja
30 dkg graham liszt
10 dkg finomliszt
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 csipet só
1 teáskanál szódabikarbóna

A kétféle lisztet összekevertem a sóval, a fahéjjal és a szódabikarbónával. A mézet, a cukrot, a tojást, a puha vajat, a citromlevet és a citromhéjat villával, gyors mozdulatokkal összevegyítettem egy tálban. Beleöntöttem a lisztes keveréket, és gyorsan összegyúrtam. Két részre osztottam, két sütőpapír között 35 X 30 cm nagyságú lappá nyújtottam, majd 200 fokos sütőben 12 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.

Miután a lapok kihűltek, összeállítható a sütemény. Az egyik lapot megkentem a krémmel, ráborítottam a másikat, és kissé lenyomkodtam. Néhány órára hűtőbe tettem puhulni, majd felszeleteltem. A szeleteket egy-egy kandírozott gyömbérrel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése