Borkrémes-mandulás kosárkák

 
 
A tésztához:
15 dkg graham liszt
15 dkg őrölt mandula
8 dkg nádcukor
1 tojás sárgája
12,5 dkg vaj
1 csipet só
   
A krémhez:             
2,5 dl vörösbor (Fekete Borpince Cabernet franc válogatás 2011)
15 szem szegfűszeg
2 rúd fahéj
8 dkg nádcukor
2 tojás sárgája
2 teáskanál finomliszt
   
A kosarak megkenéséhez:
2 evőkanál bodzalekvár (vagy piros bogyós lekvár)
   
A csokimázhoz:
3 evőkanál kakaópor
2 evőkanál nádcukor
2 evőkanál vörösbor (Fekete Borpince Cabernet franc válogatás 2011)
1 dkg vaj
  
A formához:
2,5 dkg vaj
1 evőkanál liszt
  
Díszítéshez:
3 dkg szeletelt mandula
   
Ami még bizti kell:
24 darabos kis (4,5 cm átmérőjű) muffin sütő tepsi
alufólia és aprószemű bab (A vaksütéshez 6-7 szem babot alufóliába csomagoltam. 24 ilyen kis csomagot készítettem. Többször is felhasználható.)
   
A krém (érdemes ezzel kezdeni):
A vörösborba beletettem a szegfűszeget, a fahéjat és a cukrot, felforraltam, és 5 percig gyöngyözve hagytam forrni. Egy edényben közben habverővel összekevertem a két tojás sárgáját a liszttel és két evőkanál borral (a meleg borból kanalaztam ki). A felforralt borból kiszedtem a fűszereket (félretettem őket a karácsonyi dekorációhoz), és a bort lassan a tojásos masszára csorgattam, és habverővel alaposan kikevertem. A masszát visszatettem a tűzre, és folytonos keverés mellett besűrítettem. A kész krémet hűtőbe tettem hűlni.
   
A tészta:
A mandulát, a lisztet, a cukrot és a sót összekevertem. Hozzáadtam a vajat és a tojás sárgáját, és alaposan összegyúrtam. Nem baj, ha kissé morzsálódik. A tésztát folpackra borítottam, rudat formáltam belőle, és szorosan becsomagoltam. A rudat alaposan összenyomkodtam, és meghengergettem, hogy egyenletesebb formát kapjon, és a tészta még jobban összetömörödjön. Fél órára hűtőbe tettem.
A sütőforma mélyedéseit ecset segítségével szobahőmérsékletű vajjal megkentem, és alaposan beliszteztem.
A lehűlt tészta rudat 24 korongra szeleteltem. Minden mélyedésbe belenyomkodtam egy-egy korongot. A kosarakba egy-egy alufólia-bab csomagot ültettem.
A tésztát 220 fokra előmelegített sütőben 8 percig sütöttem.
A formát kivettem a sütőből, kivettem a babot a kosarakból, és a süti mélyedéseit minden oldalról alaposan megkentem bodzalekvárral.
A sütő hőfokát 200 fokra mérsékelve további 8 percig sütöttem a kosarakat.
A formában hagytam őket kihűlni.
A kihűlt kosarakat megtöltöttem a borkrémmel.
   
A máz:
A kakaót és a cukrot összekevertem, majd hozzáadtam a bort. Mérsékelt tűzön felhevítettem, és hagytam, hogy kissé besűrűsödjön. A tűzről levéve belekevertem a vajat, és kevergetve kissé lehűtöttem. Végül teáskanállal a sütik tetejére csorgattam a sűrű, fekete csokimázat, és a tetejére szeletelt mandulát szórtam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól kitaláltad ezt a sütit, guszta is és a leírást olvasva tényleg nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Hamarosan felteszem a másik süti receptjét is. :)

    VálaszTörlés