Meggyes kosárkák

   
Hoztam egy leveles tésztás sütit. Meggyel készült, de bármilyen gyümölccsel finom lehet. Sütés után a kis kosarak szépen szétválnak, így nem kell szeletelni. Ez a leveles a krémnek köszönhetően hidegen is friss marad, már, ha marad.
  
A recept egy kattintás után olvasható.
   

Meggyes kosárkák
 
A sütit házi leveles tésztából készítettem, ami nyersen kb. 80 dkg volt. Ha nincs kedvetek tésztát gyúrni, akkor a bolti tésztára átszámítva 2 db 40 dkg-os csomagra lesz szükség, vagy egy csomag tésztához a töltelék arányait kell felezni.
 
A leveles tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 tojás
1 kávéskanál só
1 teáskanál cukor
2 dkg élesztő
2,5 dl tej
   
A hideg, felkockázott vajat elmorzsoltam 10 dkg liszttel, majd összegyúrtam, és fóliába tekerve a hűtőbe tettem. Az élesztőt elkevertem a hideg tejjel. Az élesztős masszát és a tojást a cukorral és sóval elkevert liszt közepére öntöttem, és összegyúrtam. A tésztát kissé kinyújtottam, a közepébe csomagoltam a vajas tömböt, majd a hűtőbe tettem fél órára.

Ezután a tésztát kinyújtottam, előbb háromrét, majd négyrét hajtottam, és visszatettem a hűtőbe újabb fél órára. Ezt a műveletet még kétszer megismételtem.

A kész tésztát fél cm vékonyságúra nyújtottam, és egy bögrével 40 db kb. 8 cm átmérőjű korongot szaggattam belőle. A korongokat egy sütőpapírral bélelt nagy tepsibe egymás mellé rendeztem, majd a széleiket összenyomkodtam, hogy kis kosárkákat kapjak.

A töltelék:
4 tojássárgája
10 dkg cukor
3 evőkanál liszt
4 dl tej
pár csepp vanília kivonat
20 dkg piros, savanykás gyümölcs
  
A tojássárgájákat összekevertem a cukorral, a liszttel és 1,5 dl tejjel. A maradék tejet felforraltam, majd lehúztam a tűzről, és belekevertem a tojásos masszát. Végül belecseppentettem pár csepp vanília kivonatot. Lehűtöttem.
A kosárkákat megtöltöttem a pudinggal, a tetejüket megraktam gyümölccsel, és 200 fokos sütőben 35 perc alatt megsütöttem.
40 db lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése