Jostás reggeli lepény



Kedvenc gyümölcsöm a josta, és tegnap kaptam egy egész tállal. Mielőtt az egészet felfaltam volna, kitaláltam ezt a se nem pite, se nem lepényt. A zsíros, édes mascarpone és a savanykás, fűszeres josta tökéletes együtt. Nagy munkára készülődvén reggelire sütöttem. Nagyon szerettük.
 
A tésztához:
35 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szárított élesztő
1 csipet só
2 evőkanál cukor
1 dl tej
1 dl olaj
2 tojás
  
A lisztet összekevertem a cukorral, a sóval, az élesztővel és a sütőporral. A kissé felvert tojást, a tejet és az olajat a lisztes keverék közepébe öntöttem, gyors mozdulatokkal összevegyítettem, majd lisztes deszkán átgyúrtam.
A tésztát a tepsi méreteinél 10-10 cm-rel nagyobbra nyújtottam, majd 12 téglalapra vágtam. A tészták széleit kissé felhajtottam, és körbenyomkodtam, hogy a kosaraknak pereme legyen. Sütés után a tésztába tett olaj mennyisége miatt könnyen szétválaszthatók a szeletek.

A tetejére:
25 dkg mascarpone sajt
2 evőkanál cukor
2 teáskanál vaníliás cukor
1 tojás
30 dkg josta

A sajtot összekevertem a cukorral, a vaníliás cukorral és a tojással. Megkentem vele a tésztát, és ráhalmoztam a gyümölcsöt. A sütit hagytam kelni egy órát, majd 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt pirosra sütöttem. Melegen a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése