Epres-túrós kelt torta

  
Az ötlet már korábban megszületett, de várni kellett finom eperre, és nemrég végre kaptam. Eredetileg sütinek terveztem, de családi összejövetelre készültünk, így torta lett belőle. Hét felnőttnek és három kisgyereknek meg sem kottyant uzsonnaidőben.
   
A tésztához:
30 dkg liszt
1,5 dl tej
1 dkg élesztő
1 tojás
3 dkg vaj
5 dkg cukor
1 csipet só
Az élesztőt felfuttattam a cukorral elkevert langyos tejben. A lisztet összekevertem a sóval, majd a közepébe öntöttem az élesztős masszát, a puha vajat és a kissé felvert tojást, majd bedagasztottam. Meleg helyen húsz percet kelesztettem, amíg kelt, elkészítettem a tölteléket.
   
A töltelékhez:
1 kg túró
1 pohár natur joghurt
25 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
3 tojás
6 evőkanál búzadara
20 szem eper
A túrót villával összetörtem, belekevertem a joghurtot, a tojást, a cukrot és a vaníliás cukrot.
   
A tésztát lisztes deszkán átgyúrtam, három részre osztottam, és mindegyiket kör alakúra nyújtottam. A tortaforma aljára sütőpapírt csiptettem, egy tészta lapot belefektettem. Megszórtam 3 evőkanál búzadarával, és ráöntöttem a töltelék felét. Erre fektettem a következő lapot, megszórtam a maradék búzadarával, és ráöntöttem a többi tölteléket. A megmosott epreket csúcsukkal felfelé belenyomtam a túróba. Végül óvatosan ráfektettem az utolsó lapot úgy, hogy felvegye a gyümölcs formáját.
Igen magas torta lett, ezért nem melegítettem előre a sütőt, 180 fokra állítottam, hogy legyen ideje átmelegedni a sütinek, és 70 perc alatt megsütöttem.
Sütés után másfél órát hagytam hűlni a formában, majd késsel körbevágtam, lekapcsoltam róla a keretet, és tálra csúsztattam. Alig volt időm fényképezni, épp csak kihűlt, el is fogyott.

3 megjegyzés: