Malac honfoglaló

   
Kis-nagyfiam minap a húspultnál nézegette a falon a képeket, amik a sertés és szarvasmarha bontási részeit voltak hivatottak bemutatni, aztán így szólt: Nézd anya, malac honfoglaló!
Az előbb húztam ki a sütőből ezt a saját malac honfoglalót. Ezzel kívánok boldog új évet mindenkinek!
A tészta lentebb, de ebből a mennyiségből lett a malacon kívül még 16 malacfej is, ami már kihagyhatatlan nálunk szilveszterkor.
   

A tészta:
Csak a hozzávalók, mert kezdődik a buli. :-)
50 dkg liszt
1 tojás (+ 1 a kenéshez)
2 dl tej
egy csipet cukor
1 teáskanál só
2 dkg élesztő
0,5 dl olaj
5 dkg vaj

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jópofa ez a malac:) Jó húsban van, tényleg olyan, mint a hentesnél a kép:) Boldog Új Esztendőt kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  2. Malac honfoglaló ... :DDD
    BÚÉK! :)

    VálaszTörlés
  3. Tündéri malacok! Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Elképesztő milyen jól megformáltad ezt a malacot! Le a kalappal előtted!

    VálaszTörlés
  5. Hogy tudod megformálni a malacot? Én is megcsinálnám majd. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Hanna! Egy papírra lerajzoltam a kívánt méretben (kb. 20 X 25 cm), aztán rátettem a kinyújtott tésztára, és egy helyes késsel a vonalak mentén átszúrkáltam. Utána már csak körbe kellett vágni. A vonalakat is késsel mintáztam meg, a fülét, az orrát és a farkincáját utólag ragasztottam rá úgy, hogy a tészta alját kissé bevizeztem. Ha kinyomtatod a képet megfelelő nagyságban, akkor nem kell rajzolgatni. Másnak is bejött már ez az ötlet. :) Boldog új évet!

    VálaszTörlés