Mandulás-kukoricapelyhes reggeli keksz

Itthon általában nem reggelizünk. Kávéval, kakaóval indul a nap, néha mégis hiányzik hozzá valami, mondjuk egy szelet fonott kalács, vagy egy pogi. A bolti reggeli kekszek kiváltására sütöttem meg ezt a mandulás, kukoricapelyhes ropogós finomságot, és nekünk nagyon bejött. Este sütöttem, reggelire nem sok maradt, ma készíthetek még egy adagot.
   

Hozzávalók:
10 dkg finomliszt
10 dkg darált mandula
10 dkg kukoricapehely aprítógépben ledarálva vagy apróra zúzva
10 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
20 dkg puha vaj
1 tojás

A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a tojással és a vajjal begyúrtam. Ez a tésztát nem lehet nyújtani, ezért négy cipót készítettem belőle, majd mindegyiket nyolc részre vágtam. A sütőpapírral kibélelt tepsire ráhelyeztem a nagy fánkszaggatót, és lisztes kézzel szétnyomkodtam benne egy darab tésztát. A műveletet addig folytattam, amíg a tepsi megtelt. Nem kell nagy helyet hagyni a korongok között, mert nem nőnek meg jelentősen. 220 fokos sütőben elég hamar sülnek, figyelni kell. Érdemes megvárni, amíg elkezd a szélük pirulni, így sokkal ropogósabbak lesznek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése