Krumplipüré mentő akció

A szüreti vendégség után felmértem, mi maradt az ebédből, és megállapítottam, hogy a joghurtos, snidlinges krumplipüréből (2 kg krumpli, 2 nagy doboz natúr joghurt, snidling, só, bors, cukor) nem sok fogyott. Egy részével begyúrtam egy adag pogácsát, aztán a maradék masszából ma is sütöttem egy adagot, és nagyon fogy.
       
  
A tésztához:
60 dkg liszt
50 dkg krumplipüré (elég lágy)
1 teáskanál só
1 dl tej
0,5 dl olaj
2 dkg élesztő
egy csipet cukor
1 tojás a tésztába és 1 a kenéshez
  
  
A langyos tejben a csipet cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet összekevertem a sóval, erre öntöttem a pürét, beleöntöttem a kissé felvert tojást, az élesztős tejet és az olajat, majd bedagasztottam. Egy órát hagytam kelni, majd átgyúrtam, és két cm vastagra nyújtottam. Megkentem tojással, bevagdostam a tetejét, kiszaggattam, és 220 fokos sütöben megsütöttem.
A receptbe bele kell kalkulálni, hogy nem hagyományos krumplipüréből készítettem, hanem egy híg, szinte krémszerű masszából, amiben már volt némi fűszer. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése